My Violinist

Temat: : Konkurs - kontynuacja
Cóż, kto nie ryzykuje, ten nie siedzi... Chyba chronologicznie to była kolej Północna Cesarza Ferdynanda, która dokumenty koncesyjne uzyskała w 1836 roku, przywilejem koncesyjnym objęta została trasa Wiedeń - Bochnia z odgałęzieniami do Brna, Ołomuńca (pewnie wozili słynne serki ołomunieckie ), Opawy, Dworów i Wieliczki (wymienione są koncesja dotyczące w zasadzie Galicji). Pierwszy odcinek Florisdorf-Wagram o długości 13,124 km oddano do użytku 17.11.1837r. Do czego służyła - hmmm,...
Źródło: austro-wegry.info/viewtopic.php?t=1655



Temat: : Szuro "Koleje żelazne w Galicji 1847-1914"
...12. Roczne wydatki przedsiębiorstwa. Tabela 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa. Stosowane w ówczesnych latach miary odległości i wagi (mile i sążnie wiedeńskie, cetnary) przeliczono na system metryczny. Złote reńskie przeliczono na korony (szkoda, że nie na USD, CHF lub DM...). W opracowaniu uwzględniono następujące linie kolejowe: Kolej Krakowsko-Górnośląska Austriackie Koleje Państwowe (na terenie Galicji) Kolej Północna Cesarza Ferdynanda Galicyjska Kolej Karola-Ludwika Kolej Żelazna Lwów – Czerniowce - Jassy Pierwsza Węgiersko-Galicyjska Kolej Żelazna Dniestrzańska Kolej Żelazna Kolej Arcyksięcia Albrechta Kolej Lokalna Dolina – Wygoda Kołomyjskie Koleje Lokalne Kolej Żelazna Lwów – Bełżec (Tomaszów) Kolej Lokalna Lwów-Jaworów Wschodniogalicyjskie Koleje Lokalne...
Źródło: austro-wegry.info/viewtopic.php?t=1136


Temat: : Szuro "Koleje żelazne w Galicji 1847-1914"
Arcie, interesuje mnie Kolej Północna Cesarza Ferdynanda, ostatnim jej wezlem kolejowym na terenie Slaska byly Dziedzice, zaraz za nimi byla granica na Wisle. Jakie odcinki tej kolei byly na terenie Galicii?
Źródło: austro-wegry.info/viewtopic.php?t=1136


Temat: Najpiękniejsze i najbrzydsze polskie dworce kolejowe
DWORZEC KOLEJOWY w KRAKOWIE Powstał w latach 1844-1847 wg planów Piotra Rosenbauma, utrzymany w stylu neogotyckim. Gmach dworca budowany był dla powstałej w tym samym czasie Kolei Krakowsko-Górnośląskiej, która w październiku 1847 połączyła Kraków z Mysłowicami i Wrocławiem. Póżniej linię tę eksploatowała Kolej Północna Cesarza Ferdynanda. Dworzec krakowski należał do tzw. czołowych; na nim kończyła się linia kolejowa. Perony były przykryte stalową halą, co było absolutną nowością na terenie monarchii. Wtedy stację okreśano słowem przystań. W latach 80-tych ubiegłego wieku przebudowano budynek dworcowy w stylu renesanowym; autorem przebudowy był inż. Józef de Wassilko. Kolejna modernizacja dotyczyła przebudowy peronów -...
Źródło: travelforum.pl/showthread.php?t=5606


Temat: : Konkurs - kontynuacja
Była też niezbyt udana inwestycja Praha - Lany -ukończona 1832, skutecznie uruchomiona w 1838 Zaczynala sie w Dejwicach ( wtedy jeszcze nie byly czescia Pragi) i konczyla w lasach krzywoklatskich -: http://www.praha.eu/jnp/cz/obcan/doprava/vlakova_doprava/zajimavosti_prazske_zeleznice.html Natomiast Kolej polnocna cesarza Ferdynanda byla pierwsza parowa koleja na kontynencie: http://www.vitejte.cz/objekt.php?j=cz&oid=7148 Poprawnie odpowiedzial KG, wiec pyta.
Źródło: austro-wegry.info/viewtopic.php?t=1655


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kinojesttu.htw.pl