My Violinist
Temat: Ogólna definicja gier fabularnych (wersja 5.11)
...wtedy, gdy kontekst lub moje zdanie o idiolekcie rozmówcy jednoznacznie wskazują, że mogę w tej rozmowie używać tego nieprecyzyjnego pojęcia. Moje pojęcie ("narracyjne gry fabularne"), choć też jakoś umowne (lecz nie tak bardzo, jak twierdzą niektórzy :D), jest przynajmniej precyzyjne (ponieważ Kolega na pewno nie czytał mojej książki, dopowiem, że jeszcze rozróżniam "teatralne gry fabularne" (=LARP) oraz " komputerowe gry fabularne" (tu nie tylko cRPG, ale po prostu wszystkie gry komputerowe, które są fabularne - co może trochę Koledze objaśnia moje prowokacyjne pytanie). "Znów przypomnę, że autorzy tej definicji pokusili się o sformułowania możliwe ogólne. Tu kluczem jest słowo "najczęściej" i chyba można się z nim zgodzić, choć - moim zdaniem, ale i chyba zdaniem Kolegi - bynajmniej nie wyczerpuje to zagadnienia...
Źródło: ptbg.org.pl/forum/viewtopic.php?t=19
Temat: "International Journal of Role-Playing"!
W końcu pojawił się anglojęzyczny periodyk poświęcony grom fabularnym! W znacznej mierze chodzi tutaj o gry narracyjne, ale wymienia się także LARP-y i komputerowe gry fabularne. Wzmiankowani są nawet aktorzy i artyści. Ciekawe, jaki okaże się w praktyce zakres tematyczny czasopisma. Oto adres: http://journalofroleplaying.org/ . Jeszcze nie miałem czasu na lekturę tekstów (do ściągnięcia w formacie PDF), ale już nie mogę się doczekać. Informację zawdzięczam blogowi Kol. Marzeny Falkowskiej "Altergranie": http://altergranie.wordpress.com/2009/0 ......
Źródło: ptbg.org.pl/forum/viewtopic.php?t=350
Temat: Ogólna definicja gier fabularnych (wersja 5.11)
2. Nigdy nie czytałem, bo nie miałem dostępu do tych plików (jak to się mówi "Yah mnie nie lubi"). 3. Ależ oczywiście, że ja ukułem takie wyrażenie. Czyżby to był argument? Proszę przemyśleć moje nazewnictwo: mamy zbiór "gry fabularne" z trzema podzbiorami (i czwartym w potencji, ale to trzeba by zbadać): a - "narracyjne gry fabularne" (=RPG); b - "teatralne gry fabularne" (=LARP); c - " komputerowe gry fabularne" (trzeba by zbadać, czy istnieją komputerowe gry niefabularne; chyba nie, ale jeśli tak, są one niszowe i bywały w początkach - dziś to zabytki lub gry na komórki); Dyskusyjne jest, czy MUD-y to naprawdę gry komputerowe, czy osobny gatunek (to ten "podzbiór potencjalny").
Źródło: ptbg.org.pl/forum/viewtopic.php?t=19
Temat: RPG jako przedmiot badań
...uczestnik LARPa zamiast opisywać, co robi jego postać, odgrywa to18. Miejsce zabawy też musi być urządzone w stosowny sposób â odpowiadający klimatowi sesji. Dzięki swojej teatralności LARPy ułatwiają wczucie się w odgrywaną postać, jednak ze względu na większą trudność w zorganizowaniu tego typu gry, nie cieszę się one aż taką popularnością jak klasyczne wersje gier wyobraźni. Na początku lat 80. pojawiły się także pierwsze komputerowe gry fabularne (cRPG19). Za pierwsza grę tego typu uchodzi wydany w roku 1980, osadzony w realiach fantasy Akalabeth, autorstwa Richarda Garriotta. Gra odniosła spektakularny sukces sprzedając się w około 30 000 egzemplarzy, co jak na tamte czasy było znakomitym wynikiem. Garriott rok później napisał grę Ultima, która dała początek jednej z najsłynniejszych serii komputerowych erpegów20. Na przestrzeni lat 80 pojawiło się...
Źródło: pamcia.tenet.pro24.pl/www/forum/viewtopic.php?t=1428
Temat: [WAŻNE]Praca zaliczeniowa z Folkloru (Słownik RPG)
W slangu grających w Gry Fabularne (RPG) oraz w Komputerowe Gry Fabularne (cRPG) rozwinęło się bardzo bogate słownictwo dotyczące klasyfikacji szeroko pojętej "potęgi" danej postaci w którą wciela się gracz. Nieproporcjonalnie mniej jest określeń wskazujących na postacie posiadające wyjątkowe i niewyobrażalne możliwości, jak na przykład: Przepak - ktoś "przepakowany" (przepotężny) Koks - ktoś niezwykle mocny w jednej ze swych cech (lub w...
Źródło: wielos.vipserv.org/forum/viewtopic.php?t=1976