My Violinist
Temat: Nowy Lublin i projekt LUBO
LD 100 - nastepca Lublina
W 1995 roku większość akcji FSC Lublin wykupił koreański koncern Daewoo, zmieniając nazwę przedsiębiorstwa na "Daewoo Motor Polska". Rozpoczęto prace nad następcą Lublina III ,w wyniku której powstał Maxus.Po upadku Daewoo na polskim rynku w 2001 roku fabrykę przejęła od syndyka w dzierżawę spółka Andoria Motors. Projekt gotowego do produkcji Maxusa trzeba było sprzedać (nabywcą okazał się brytyjska frma LDV ,która do tej pory ma ten samochód w ofercie ) ,aby spłacić długi....
Źródło: samochodymadeinpoland.fora.pl/a/a,895.html
Temat: Auta z FSO hitem na Ukrainie
...- Teraz rozważamy zwiększeniem produkcji jeszcze o 2-3 tys. samochodów - powiedział nam prezes FSO Janusz Woźniak. Poprawia się też w spółkach żerańskiej firmy. - W zeszłym roku problemy finansowe miało jeszcze 11 z 13 naszych spółek. W tym roku tylko jedna - dodał Woźniak. Ekspansja na Wschodzie to efekt mariażu FSO z AwtoZAZ, który od roku jest głównym akcjonariuszem FSO. Wcześniej partnerem warszawskiej fabryki był koreański koncern Daewoo, który jednak pięć lat temu zbankrutował. FSO uratowała się, eksportując od 2002 r. samochody na Ukrainę i korzystając ze wsparcia finansowego AwtoZAZ. Powoli FSO przymierza się do nowych modeli samochodów. General Motors ujawniło, że prowadzi zaawansowane negocjacje z AwtoZAZ o produkcji na Żeraniu aut pod marką Chevrolet. One także zyskały wielką popularność na Ukrainie. Powodzenie tych planów zależy jednak...
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=5747
Temat: Śmieszne Linkacze
Usas 12 USAS to ciekawa konstrukcja opracowana przez koncern Daewoo. Jej niezwykłość polega na tym, że jest to chyba jedyna śrutówka zdolna stzrelać ogniem ciągłym. Teoretycznie możliwość oddania serii strzałów loftkami powinna uczynić z USAS potężną broń. Problemem jest jednak duża wrażliwość broni na jakość amunicji, a w efekcie duża zawodność. Jak na razie broń nie przyjęła się, i jeśli jej wady nie zostaną usunięte, nie zanosi się na to, by zrobiła karierę. *...
Źródło: americasa.fora.pl/a/a,31.html
Temat: Seria Legendy PRL-u
...1.4 16v (seria K 16) firmy Rover, osiągającym moc maksymalną 103 KM. W 1996 roku, wprowadzono długo oczekiwaną wersję sedan o nazwie Atu. Opóźnienie premiery tej wersji samochodu spowodowane było wadami konstrukcyjnymi tylnej części nadwozia. Samochód ten, jest wewnątrz wyraźnie cichszy od modelu hatchback, gdyż bagażnik pod którym znajduje się tylny most, jest wyraźnie oddzielony od kabiny. W 1997 roku, po przejęciu FSO przez koreański koncern Daewoo, wprowadzono zmodernizowaną wersję Poloneza Plus. Różniła się ona przede wszystkim nową deską rozdzielczą, lakierowanymi zderzakami oraz klamkami, wprowadzono także, zaadoptowane z samochodu Daewoo Espero wspomaganie kierownicy, oraz opcjonalnie klimatyzację. W 1999 roku wprowadzono wersję Combi, która bazuje na wersji ATU. Dodatkową przestrzeń uzyskano montując w tylnej części nadwozia metalową ramę...
Źródło: osiol.com.pl/index.php?showtopic=8921
Temat: Wszystko o Polonezie
...1.6 litra. Kolejne lata przyniosły poszerzenie gamy silników o nowoczesny motor ze stajni Rovera o pojemności 1.4 i 16 zaworach, który w toku eksploatacji okazał się jednak dość awaryjny oraz o citroenowski Diesel. Rok 1995/1996 to czas wprowadzenia na rynek nowej wersji Poloneza o nadwoziu typu sedan. Wersja ta jednak była mniej praktyczna i cieszyła się mniejszym zainteresowanie. Kolejne większe zmiany nastąpiły po przejęciu FSO przez koreański koncern DAEWOO. Kolejnym zmianom uległ wygląd zewnętrzny pojazdu, deska rozdzielcza i silniki. Wysłużony silnik 1.6 rozbudowano o nowoczesny, wielopunktowy układ wtrysku paliwa. Kiedy wydawało się, że to już szczyt rozwoju Poloneza, Daewoo zdecydowało się na wprowadzenie do produkcji modelu kombi. I tak na bazie klasycznego Poldka powstał całkiem tani i pojemny samochód dla ludzi z niedużym portfelem. Kres produkcji Poldka...
Źródło: wlatcy4ever.fora.pl/a/a,76.html
Temat: Przyszłosć jaka ona bedzie...
...się. Po co? Dlatego aby zapewnić sobie dostawy żywności w dłuższym okresie - pisze "The Guardian". Drożejąca żywność skłania rozwinięte gospodarczo kraje do poszukiwania sposobów zmniejszenia ich zależności od importu poprzez wykupywanie dużych połaci ziemi w Afryce i Azji i uprawianie tam żywności na przemysłową skalę, z myślą o własnym rynku - zauważa brytyjski dziennik. Południowokoreański koncern Daewoo Logistics poinformował o planach wydzierżawienia na 99 lat do miliona ha ziemi uprawnej na Madagaskarze. Do 2023 r. koncern chce osiągnąć roczne zbiory kukurydzy w wysokości 5 mln ton. Ponadto na gruntach o powierzchni 120 tys. ha chce produkować olej palmowy. Saudyjska grupa Binladin zamierza zainwestować w Indonezji w produkcję ryżu basmati, inwestorzy z Abu Zabi (Zjednoczone Emiraty Arabskie) kupili dziesiątki...
Źródło: kodczasu.pl/viewtopic.php?t=370
Temat: [MK3] Prosze O Pomoc!!! Problem z ladowaniem i Kontrolka ła
...(mostek prostowniczy) plus regulator napięcia razem ze szczotko trzymaczem . Jeśli się tego nie zrobi rozsypuje się zawsze to drugie :( To że dobił do 17V to może być np oznaka tego że sam alternator miał problem w sobie tzn słaba masa regulatora albo zła masa silnika . Albo lekko nadpalony mostek , albo przebita dioda wzbudzenia . Choć akurat w nich diody wzbudzenia umierają najszybciej . Niestety ale magneti powinno produkować żywność tak jak to robi koncern Daewoo .
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=36424
Temat: Jak Pekao S.A. wykańcza polskie firmy
...produkcję lekkiej ciężarówki GAZ 51 na licencji radzieckiej, której dano nazwę miasta nad Bystrzycą. Zastąpiły ją potem polskie już lubliny, a także żuki (w latach 1959-1998 wyprodukowano prawie 600 tys. aut tej marki). Reformy Balcerowicza doprowadziły zakład na skraj upadku, by się ratować, fabryka rozpoczęła montaż osobowego Peugeota 405, skonstruowano także zupełnie nowego, dostawczego Lublina. W 1995 r. zakłady kupił koncern Daewoo. Rozpoczęto wytwarzanie kolejnych wersji nowego samochodu dostawczego (Lublin II i Lublin III), montowano osobową Nexię, terenowe Musso i Korando, z Poznania przeniesiono produkcję wojskowego Honkera. W 2001 r. koreański gigant zbankrutował, a zakłady w Lublinie ogłosiły upadłość. Ich syndykiem przez cały czas pozostaje Leszek Liszcz. Niewykluczone, że do powierzenia mu tej atrakcyjnej funkcji przyczynił...
Źródło: forum.dlapolski.pl/viewtopic.php?t=488
Temat: Napisali o nas.
...koncernu PSA, a silniki 1.5 i 1.6 otrzymały jednopunktowy wtrysk paliwa oraz jednodrożny katalizator. Kolejne zmiany wprowadzono w 1993 r. (układ hamulcowy, nowa technologia produkcji silników oraz zmiany w zawieszeniu). Zdecydowano się ponadto na montaż nowego silnika 1400 firmy Rover o mocy 103 KM, który zapewniał przyzwoite osiągi przy umiarkowanym spalaniu. W 1995 r. wycofano wszystkie silniki gaŹnikowe oraz 1.5 GLi. FSO przejął koreański koncern Daewoo. Rok póŹniej do produkcji seryjnej weszła nowa wersja Poloneza - Atu. Do trójbryłowej karoserii typu sedan zastosowano silniki 1.4, 1.6 i 1.9. Wadą pierwszych egzemplarzy była słaba sztywność tylnej części karoserii, szczególnie słupków, jak i tylnej szyby. Po poprawieniu sztywności karoserii i usunięciu wad produkcja ruszyła pełną parą. Zaznaczyć trzeba, że model Atu opracowała FSO jeszcze przed przejęciem...
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=212
Temat: Pistolet Maszynowy
...maszynowy jest najlepszy, każda broń ma wady i zalety A słyszeliście o takim cacku jak MP9? Jaki MP9, był zarówno Ruger MP9 skonstruowany przez Uziego Gala jak i Brugger Thomet MP9. Ruger MP9 nie jest odmianą Steyera TMP, natomiast Brugger Thomet MP9 faktycznie jest z nim blisko spokrewniony A jeszcze słyszałem o takim koreańcu co się zwie K1. SŁyszeliście coś o tej broni? Jest to subkarabinek produkowany przez koncern Daewoo
Źródło: 212.122.221.133/viewtopic.php?t=36020
Temat: Historia Poloneza
...Nie tylko poprawiła się skuteczność hamowania ale także i obsługa, system ten był prawie bez obsługowy. Sam produkt był mieszaniną układów z zachodnich aut - przód Fiat Tipo, a tył Volvo 440. Jeszcze należy dodać, że z tyłu tarcze hamulcowe zastąpiono bębnami. W tymże również roku wycofano silnik 2.0 - Ford-a W 1995 zaszły gruntowne zmiany w FSO. Wycofano wszystkie silniki gaŹnikowe oraz 1.5 GLi. Za to samą fabrykę przejął koreański koncern DAEWOO. Twierdzono że połączenie obu firm przyniesie wielkie korzyści dla warszawskiej FSO. Rok póŹniej do produkcji seryjnej, po nieudanym stracie weszła nowa odmiana FSO Polonez ATU. Jest to trójbryłowa karoseria - sedan - z oddzielnym bagażnikiem. Zastosowano dostępne silniki 1.4, 1.6, 1.9. Wadą pierwszych egzemplarzy była słaba sztywność tylniej części karoserii, szczególnie słupków jak i tylniej szyby. Po...
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=233
Temat: Sportowe Daewoo... Żart???
Zapewne znacie Lanosa Nubirę Nexię? Takie niezbyt wyróżniające się z tłumu samochody, zwykle na LPG. Szczerze to nic specjalnego... Jak wiecie ich stwórcą jest koncern Daewoo, tak to ci sami co wykupili warszawskie FSO. Daewoo zazwyczaj wywołuje skojarzenia ze stonowanymi autami od dość przeciętnych osiągach. Koreański wytwórca niebawem wprowadzi do oferty roadstera, którego przyśpieszenie zaskoczy nawet... posiadaczy Ferrari! Zobaczcie i oceńcie sami co oni tutaj powyrabiali..... Trafienie pod skrzydła General Motors przyniosło wiele korzyści dla azjatyckiego koncernu. Jedną z...
Źródło: yoshimura.fora.pl/a/a,137.html
Temat: DAEWOO TICO
Daewoo Tico - najmniejsze z aut produkowanych przez koncern Daewoo. Po przejęciu fabryki FSO model produkowany również w Polsce. HISTORIA: Tico oparte jest na trzeciej generacji Suzuki Alto zaprezentowanego w 1989 roku. W Korei Południowej produkcję tego samochodu rozpoczęto w 1991. Pierwsze modele Tico pojawiły się w Polsce w sprzedaży w 1993. W 1996 dystrybucją, a później również produkcją, zajęło się FSO. W 1998 samochód poddano niewielkim zmianom - dodano elektroniczny...
Źródło: forum.furious.pl/viewtopic.php?t=3210
Temat: USAS-12
USAS-12 - strzelba automatyczna skonstruowana przez Johna Trevora w amerykańskiej firmie Gilbert Equipment Co. Ze względu na to że firma Gilbert Equipment nie miała możliwości rozpoczęcia produkcji, rozpoczęto poszukiwanie firmy która mogła by rozpocząć produkcję broni. Produkcją strzelby USAS-12 zainteresowany był jedynie południowokoreański koncern Daewoo Precision Industries, produkcja seryjna ruszyła na początku lat 90-tych. USAS-12 działa na zasadzie odprowadzania gazów prochowych z przewodu lufy, rura gazowa znajduje się nad lufą. Zastosowano ryglowanie poprzez obrót zamka. Broń charakteryzuje się stosunkowo długą drogą zamka, zastosowanie takiego rozwiązania powoduje zmniejszenie szybkostrzelności teoretycznej. Strzelba zasilana jest nabojem 12/70. Zasilanie...
Źródło: konflikt.fora.pl/a/a,44.html
Temat: Daewoo Lanos
Daewoo Lanos Daewoo Lanos model samochodu osobowego produkowanego przez południowo koreański koncern Daewoo w latach 1997-2002, od września 1997 roku do 3 października 2008 roku przez FSO a od grudnia 2004 roku przez AvtoZAZ. Historia Produkcję następcy przestarzałej technicznie Nexii rozpoczęto w 1997, auto to uzyskało wewnętrzny kod T-100 i handlową nazwę Lanos. Lanos wprowadzony został do sprzedaży od razu w 3 wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowy Hatchback, 5-drzwiowy Hatchback oraz sedan. Do napędu tego pojazdu...
Źródło: forum.furious.pl/viewtopic.php?t=2942
Temat: Lublin 33, II, III
W październiku 1993 rozpoczęto rozruch linii produkcyjnych skonstruowanego w fabryce modelu Lublin 33 z silnikiem 4C90, który z czasem zastąpił Żuka. Model ten przeszedł także drobną modernizacje nadwozia w 1995 po przejęciu zakładu przez koreański koncern Daewoo. Wiosną 1997 doczekaliśmy się modernizacji samochodu - pojawił się Lublin II. Latem również wersji z silnikiem turbo 4CT90, a jesienią tego samego roku wzmocniona wersja o DMC 3500 kg. Od wiosny 1999 roku w sprzedaży znalazł się zmodernizowany model - Lublin III. (info-wikipedia.pl) Lublin II (kliknij aby powiększyć) Lublin III
Źródło: polskajazda.fora.pl/a/a,21.html
Temat: Unia Europejska
...ze komisja nie będzie tolerowała sytuacji, w której producenci danego towaru (tu jabłek) zyskują akceptacje konsumentów nie dzięki sprawności działania (np. rozwijanie odpowiednich odmian drzew), ale poparciu jednej z partii u władzy (tu PSL). Jak pokazuje przykład b. NRD, polityka zachęt finansowych dla przyciągnięcia inwestorów zagranicznych jest możliwa, musi być ona jednak jawna i zgodna z przyjętymi regułami. Sytuacja, w której koncern Daewoo zdobywa w ciągu kilkunastu miesięcy 1/4 polskiego rynku motoryzacyjnego, dzięki niepłaceniu należnych środków do budżetu państwa, nigdy nie znajdzie akceptacji w Brukseli. Presja UE na rzecz ograniczenia samowoli administracji i jej wszechobecności w gospodarce rozgrywa się jednak nie tylko na szczeblu poszczególnych przedsiębiorstw, czy nawet całych branż, ale także na poziomie całego państwa. Tu niezwykle...
Źródło: kornelia.xaa.pl/viewtopic.php?t=4486
Temat:
...UWAGI ORYGINAŁ W 1967 roku zakupiono we francuskiej firmie Renault Saviem licencję na produkcję ciężarówek o ładowności od 1,5 do 3,0 tony. Produkcja licencyjna rozpoczęła się już w roku kolejnym. Oferowane był podstawowe modele A15, A30 i A20, które w roku 1983 przeszły pewną modernizację i odtąd oznaczane były jako A 21 i A31. Pojazdy te produkowane buły praktycznie do lat 90-tych, kiedy firma Avia została przejęta przez koncern Daewoo, a dotychczasowe modele uległy dość poważnym zmianom. Pojazdy Avia do dziś stanowią dość charakterystyczny element w krajobrazie drogowym Czech, Słowacji czy Polski. MODEL Elementy modelu zapakowano w niewielki foliowy woreczek. Do zestawu dołączona krótką instrukcję montażu poszczególnych części. Niestety w trakcie montażu instrukcja ta na niewiele się przydaje. Po pierwsze jest mało czytelna, nie...
Źródło: forumtt.fora.pl/a/a,739.html
Temat: Daewoo Nubira
Daewoo Nubira Nubira to nazwa modelu samochodu klasy średniej produkowanego przez koncern Daewoo, a następnie przez zakłady FSO. Nazwa "Nubira" pochodzi od koreańskiego słowa "Nubira", oznaczającego pewnego rodzaju swobodę, a mianowicie "możliwość pójścia wszędzie". * Prace nad modelem pod pierwotnym symbolem "J100" rozpoczęły się w 1993 r. * Premiera odbyła się we Frankfurcie w 1997 r. * W roku 1998 roku pokazały się na rynku pierwsze egzemplarze. * W marcu...
Źródło: forum.furious.pl/viewtopic.php?t=2941
Temat: Polskie samochody
...Elegant (EL) POLONEZ W drugiej połowie lat siedemdziesiątych na płycie podłogowej modelu 125 Fiat zbudował nadwozie, które FSO zaczęła wytwarzać od 1977 r. Auto z nowym nadwoziem i zmodernizowanym silnikiem otrzymało nazwę Polonez i od 1978 r. wytwarzane był seryjnie do 2001 roku. Polonez (pierwsza wersja) (najnowsza wersja) Pod koniec lat dziewięćdziesiątych FSO zostało całkowicie przejęte przez koreański koncern Daewoo, który rozpoczął produkcję różnorodnej gamy swoich modeli - zachowując (jeszcze do 2001r. ) produkcję Poloneza. Na dzień dzisiejszy polskiej motoryzacji praktycznie niema. (Produkujemy jedynie samochody innych marek). (jeśli były jakieś błędy to sorry) Jeśli się podobało to postaw Browca.
Źródło: gtaonline.pl/viewtopic.php?t=20658