My Violinist
Temat: Pytania na egzamin u starego Lewandowskiego!!!
...nierownomiernosc w przestrzennym rozwoju sieci drog kolowych; niski stan techniczny drog; stosunkowo wysokie koszty przemieszczania....
3. Cechy ekonomiczne infrastruktury...niepodzielnosc ekonomiczna;dlugi czas realizacji i uzytkowania;pierwotnosc nakladow; wysoka majatkchlonnosc i kapitalochlonnosc; immobilnosc obiektow infrastruktury;wystepowanie znacznych obiektow zewnetrznych..
2. Poza cenowe sposoby rozwiazywania kongesti: kongestia (straty czasu w transporcie spowodowane nieuzytecznoscia infrastruktury) tu mozna pisac o tym ze stosuje sie transport kombinowany, duze auta powinny jezdzic obwodnicami przez miasta zeby nie utrudniac ruchu nio i ze wykorzystuje sie najnowsze sposoby technologiczne takie jak nawigacje satelitarne czy GPS zeby uniknac korkow na drogach
INTERWENCJONIZM (oznacza bezposrednie i posrednie zainteresowanie panstwa w ekonomiczna sfere...
Źródło: amdarlowo.fora.pl/a/a,126.html
Temat: Sposoby walki z kongestią
Jechałem sobie dzisiaj samochodem w godzinach poszczytowych i dotarło do mnie, że problemem w mieście nie jest sam samochód, ale powodowane przez samochody korki, czyli tzw. kongestia (to pewnie truizm). A jeśli problemem jest jedynie
Źródło: postergliwice.fora.pl/a/a,328.html
Temat: Pytania na uslugi portowe
Zdolność przepustowa portu dla określonego okresu pozwala na określenie możliwości wykorzystania potencjału produkcyjnego. Optymalna zdolność przepustowa – jest związana z ……..stopniem wykorzystania zdolności przepustowej. Żeby nie występ. kongestia musi być zachowana nadwyżka w możliwościach przeładunk., na takim poziome aby nie powodowała strat. Miarą zdolności przeładunkowej jest wielkość ładunków. Czynniki, które są miarą zdolności przepustow. port. morskich: - zaplecze techniczne, - urządzenia przeładunkowe, - kadra, - układ komunikacyjny, - organizacja pracy, - liczba stanowisk przeładunkowych i ich dostępność, -...
Źródło: amdarlowo.fora.pl/a/a,195.html
Temat: SKM z Trójmiasta pojawi się w Krakowie?
...biura prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. - Tutaj oczywiście będzie przetarg, ale zanim on nastąpi, to trzeba wiedzieć, czy istnieje choć jedna dobra oferta. To jest ta poważna oferta i trzeba trzymać kciuki, bo to jest ogromny kapitał. Ta kolej, która funkcjonowała na marginesie, dziś ma szansę podzielić się kapitałem wiedzy i doświadczenia z wieloma polskimi metropoliami, dla których transport szynowy może być jedynym ratunkiem przed kongestią – kończy dyrektor Kiepura. Według nieoficjalnych źródeł, docelowo w Krakowie ma pojawić się 30 ezt należących do trójmiejskiej SKM. Jest to jednak perspektywa kilkuletnia, na początek będzie ich zapewne o wiele mniej.
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=2703